Van Hardeveld vloeren

Van Hardeveld vloeren

Al bijna 50 jaar is Van Hardeveld Vloeren een begrip in de vloerenwereld en inmiddels is het zelfs de grootste laminaatspecialist van Nederland. Deze mooie kwaliteitsvloeren zijn een belangrijk kenmerk in een huis en moeten daarom in perfecte staat geleverd worden. En dat vaak ook nog just in time, zodat de speciaalzaken, woninginrichters en DHZ winkels de vloer weer op tijd bij hun klant kunnen leggen. Hier komt Van den Heuvel Logistiek om de hoek kijken.

Hans Vaatstra werkt op de serviceafdeling bij Van Hardeveld Vloeren en houdt zich bezig met logistiek en aftersales. Het belangrijkste in zijn rol? Ervoor zorgen dat klanten netjes volgens afspraak hun bestelling ontvangen. Ook het contact onderhouden met de vervoerders hoort daarbij. Klanten bestellen via de verkoopafdeling, telefonisch of per mail, en Van Hardeveld Vloeren streeft ernaar om binnen 24 uur te leveren. Sinds 2017 helpt Van den Heuvel Logistiek ze bij deze ambitie. Waarom ze voor Van den Heuvel Logistiek hebben gekozen, vertelt Hans: “Wij werken graag met meerdere vervoerders, zodat we in drukke tijden kunnen spreiden en we altijd genoeg wagens hebben. Van den Heuvel Logistiek heeft een goede naam in laminaatdistributie opgebouwd en zo ging het balletje rollen.”

"Van den Heuvel Logistiek zegt nooit ‘nee, dat kan niet’, ze denken altijd mee in oplossingen."

Hans Vaatstra - serviceafdeling, Van Hardeveld Vloeren

Zo snel mogelijk van A naar B

De goederen moeten snel en goed van A naar B komen, dat is het belangrijkste. “We willen waarmaken dat we binnen 24 uur en maximaal 48 uur kunnen leveren. Maar de wensen zijn bij iedere klant anders. De één wil de vloeren liever wat eerder hebben, zodat het er zeker op tijd is. De ander wil het just in time geleverd hebben, omdat ze weinig opslagruimte hebben. Dat alles plannen mijn collega’s samen met Van den Heuvel Logistiek in goed overleg.”

Schadeloos passen en meten

Standaard laminaat past prima op een pallet van 1,20 bij 0,80 meter. Maar Van Hardeveld Vloeren levert ook laminaat van ruim 2 meter lang. En dan wordt het passen en meten. Hans legt uit: “Met standaard laminaat kun je op de bodem van de vrachtwagen 23, maximaal 24 pallets kwijt. Dan zit ie vol. Daarbij is het belangrijk dat er voorzichtig wordt gestapeld. Raak je een pakket net verkeerd: dan gaat het stuk. Dat kun je nooit helemaal voorkomen, maar Van den Heuvel Logistiek is daar wel heel scherp op. Wij geven aan waar de zwakke plekken van het pakket zitten, en mocht er toch een keer schade zijn dan sturen we foto’s door. Dan kunnen zij het magazijn en de chauffeurs erop aanspreken. Dat verloopt heel fijn en goed, zonder gedoe en discussie.”

Geven en nemen

Het contact is goed, de lijnen zijn kort en de communicatie is helder. En dat wordt gewaardeerd door Hans: “Van den Heuvel Logistiek is heel open en de medewerkers denken met je mee. We horen nooit ‘nee dat kan niet’. Als wij met een uitdaging zitten, vinden we altijd samen een oplossing. Anderzijds zijn wij ook flexibel als het een keer niet lukt. Dat is een kwestie van geven en nemen. Daarnaast krijgen we duidelijke overzichten en weten we altijd waar we aan toe zijn. Het kan zijn dat ik weken niemand spreek, het kan zijn dat ik ze een paar keer per dag bel. Dat hangt van de situatie af. Ook al is het ‘s avonds laat of ’s ochtends vroeg: ik ben aanspreekpunt en ben bereikbaar voor die mannen. Andersom is Van den Heuvel Logistiek ook altijd goed bereikbaar. Dat is prettig samenwerken!”

Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt deze website gebruik van Cookies. Door op "Akkoord" te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website, gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.